درخواست فیلم دانلود سریال جدید دانلود فیلم ایرانی دانلود فیلم خارجی
  • با گردو چه چیزی بخوریم؟ مکمل گردو

    با گردو چه چیزی بخوریم؟ مکمل گردو

  • 10 مزیت غافلگیرکننده گردو که  از آنها اطلاع نداشتید

    10 مزیت غافلگیرکننده گردو که از آنها اطلاع نداشتید

  • فواید خوردن گردو امریکایی در دوران حاملگی

    فواید خوردن گردو امریکایی در دوران حاملگی

  • نهال گردو امریکایی و نحوه کاشت آن

    نهال گردو امریکایی و نحوه کاشت آن

تبلیغات در سایت تبلیغات در سایت
10 مزیت غافلگیرکننده گردو که  از آنها اطلاع نداشتید
  • تاریخ ارسال : جمعه 04 تیر 1400
  • بازدید : 44 مشاهده

گردو به دلیل داشتن چربی و کالری زیاد در گذشته ناسالم تلقی می شد ، اما در تاریخ اخیر متوجه شدیم که این فرض کاملا نادرست است. مملو از چربی های ضروری سالم ، آنتی اکسیدان ها ، ویتامین ها ، مواد معدنی کمیاب ، پروتئین و فیبر ، گردو یک ماده غذایی فوق العاده واقعی است. این آجیل های درختی دارای سدیم ناچیز هستند ، فاقد کلسترول هستند و از آن جهت منحصر به فرد هستند که به جای چربی های اشباع نشده غیر اشباع ، حاوی چربی های اشباع نشده هستند (در اصل نوع چربی از سایر مغزها سالم تر است).

فواید خرید گردو برای سلامتی که از رزومه قابل توجه محتوای آن حاصل می شود بسیار زیاد است. بیایید در مورد فواید گردویی که ممکن است قبلاً نمی دانید ، بحث کنیم.

1. حافظه خود را بهبود ببخشید.

گردو حاوی اسیدهای چرب ضروری امگا 3 و 6 است. اینها ممکن است به بهبود حافظه و عملکرد شناختی کمک کنند.

2. از افسردگی جلوگیری کنید.

داشتن یک رژیم غذایی سالم به طور کلی می تواند به افسردگی کمک کند ، اما مطالعات نشان داده است که داشتن مقادیر کم سیستمیک امگا 3 می تواند به ویژه مضر باشد. این منطقی است زیرا اسیدهای چرب امگا برای مغز مفید هستند! گردو دارای مقدار زیادی امگا 3 برای کمک به پیشگیری از افسردگی است.
3. کیفیت اسپرم را بهبود ببخشید.

سعی می کنید باردار شوید؟ اطمینان حاصل کنید که پسر شما هر روز یک مشت گردو مصرف می کند زیرا یکی از مزایای گردو بهبود نشاط و تحرک اسپرم است. همچنین ممکن است به جلوگیری از ریخت شناسی اسپرم یا رشد غیرطبیعی اسپرم کمک کند.

4. موها و ناخن های سالم و قوی داشته باشید.

گردو منبع بزرگی از بیوتین یا ویتامین B7 است که تصور می شود به تقویت و طولانی شدن مو و ناخن کمک می کند و همچنین از ریزش مو جلوگیری می کند. ویتامین E همچنین می تواند درخشش سالمی به موها و ناخن ها بدهد.
5- به پیشگیری از سرطان پروستات و پستان کمک کنید.

گردو بیشترین میزان آنتی اکسیدان را در خانواده مغزها دارد. به دلیل این افزایش آنتی اکسیدان ها ، ثابت شده است که گردو به کاهش رشد سرطان پروستات و پستان کمک می کند.
6. عملکرد موتور را بهبود ببخشید.

این اسیدهای چرب مفید امگا 3 معجزه هایی را برای مغز ایجاد می کنند ، از جمله بهبود عملکرد حرکتی در صورت مصرف مقدار متوسط.

7. عالی برای پوست.

مصرف گردو به دلیل داشتن آنتی اکسیدان قوی ، ویتامین E به پوست کمک می کند تا جوان و سالم به نظر برسد. همچنین می توانید از روغن گردو به صورت موضعی برای محافظت در برابر خشکی پوست استفاده کنید. چه کسی پوستی جوان ، سالم و نرم تر نمی خواهد؟
8- به پیشگیری از بیماری های قلبی کمک کنید.

مطالعات در ایالات متحده ، استرالیا ، نیوزیلند ، اسپانیا و اسرائیل به این نتیجه رسیدند که روزانه دو تا سه وعده گردو سطح کلسترول را به اندازه کافی کاهش می دهد تا خطر بیماری عروق کرونر قلب را کاهش دهد. اگر در خانواده خود به بیماری قلبی مبتلا هستید ، ممکن است بخواهید تهیه این مغز سالم را تهیه کنید!

9. کمک به مدیریت وزن.

آن زمان از سال است که بسیاری تصمیم می گیرند در تعطیلات بیش از حد زیاده روی کرده و نیاز به انداختن پوند دارند. علاوه بر تمام مزایای دیگر گردو برای سلامتی ، این مغز می تواند ابزاری عالی در مدیریت وزن باشد. گردو حاوی انبوهی از فیبر ، پروتئین و چربی است که همه به شما کمک می کند تا مدت بیشتری احساس سیری کنید.

این مغزها مطمئناً گزینه بهتری نسبت به بیشتر میان وعده های کم کالری یا وسایل دستگاه فروش هستند. خطر جهش قند یا تصادف با گردو وجود ندارد! هنگامی که احساس وسوسه می کنید به سمت دستگاه فروش شیرینی شیرینی بروید ، چند کیسه مقوی گردو با خود به محل کار برده تا به عنوان میان وعده بخورید. بدن شما بعداً از شما تشکر خواهد کرد!
10. به خودتان یک تقویت انرژی بدهید.

یکی از فواید فوری گردو این است که حاوی مقدار زیادی ویتامین B است که می تواند انرژی شما را تقویت کند. این قطعاً با فاکتور مدیریت وزن همراه است. وقتی انرژی می گیرید ، احتمال حرکت شما بیشتر است! گردو را به عنوان یک وعده بعد از ظهر یا یک میان وعده قبل از تمرین روی ماست امتحان کنید.
احتیاط:

خیلی چیزهای خوب می توانند بد باشند. تصور می شود که مصرف زیاد گردو به دلیل محتوای اگزالات باعث ایجاد سنگ کلیه می شود. به نظر می رسد حدود 1.5 اونس در روز بهترین مقدار باشد.

منبع: https://www.lifehack.org/articles/lifestyle/10-surprising-benefits-walnuts-you-may-not-know-about.html

https://omdebazaar.com/